Misslyckas?

Jag har läst en blogg hur länge som hellst nu. Skit söt tjej med två barn och det är riktigt kul att läsa, men idag blev jag irriterad.
Hon fick en fråga från en tjej som skriver att hon och hennes kille varit tsm 1år och väntar deras första barn och vill ha lite tips om hur de gör för att hålla ihop kärleken.
Då svarar hon att hon och hennes sambo kännt varandra sedan de var små och för att ett förhållande ska funka så måste man ha kännt varandra mer än 6år innan man får barn.

Där satt jag och bara gapa efter att ha läst. Serriöst skulle man lyckas bättre bara för man varit tillsammans längre? Jag skrev och frågade om hon verkligen menar att man måste varit tillsammans i flera år för att lyckas som föräldrar och sambos.
Ja, annars så kommer det inte hålla länge, om man inte känner varandra bättre än 1 år så vet man inte vad man gör fick jag till svar.

Asså ett par som blir på smällen första dejten lyckas säkerligen lika bra som ett par som varit tillsammans 10 år innan första barnet. Jag tror mer att de handlar om att man förändras under en graviditet, både tjejen och killen. Och det betyder inte att dem som varit tillsammans 3år klarar det sämre än de som varit tillsamans 16år. Varför ska man klara det sämre?
 Jag blir arg på människor som ska försöka övertyga oss att vi ska misslyckas bara för vi "bara" varit tillsammans 2år?

Detta är min åsikt och den står jag för, alla får tycka precis som de vill och ingen har rätt att klanka ner för att man tycker olika alla har rätt att tycka och tänka!! Dock finns det många som ska försöka övertala en till att tycka annorlunda då blir jag arg. För en åsikt är ens personliga och ingen har rätt att förändra det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0