Tråkigaste stället på jorden.

Trött och mätt! Har knappt sovit på ett par nätter eftersom det har tryckt på magen. I natt bytte det dock tryck, det började kännas neråt så att säga och det gjorde ont när jag rörde mig. Och så fick jag typ som mensvärk dock tänkte jag bara på sammandragningar och det ingen fara. Men när Micke och jag var ute och gick en runda börja det trycka neråt ordentligt. Så då ringde jag och de ville att jag skulle komma in direkt. 
Det blev alltså en runda till förlossningen och när de skulle kolla hjärt ljuden så hitta hon dem inte. Så det blev snabbt ett ultraljud som visade att hjärtat slog fint och Knoddas ligger nu mera med huvudet neråt, jo tack det vet hon, eftersom Knoddas sparkar ganska hårt ;)
Sen fick vi snällt vänta i två 2½ timme på läkaren som gjorde den smärtsammaste "koll" jag någonsin varit med om. Tack och lov var det över snabbt och allt såg bra ut, tydligen är det bara sammandragningar men blev beordrad vila och ingen fysisk aktivitet så ja nu blir det tråkiga veckor tills Knoddas kommer..
 
Dessutom är förlossningen de tråkigaste stället jag varit på någonsin så ja jag håller mig lugn för jag vill INTE dit igen förrens hon ska ut i Februari, micke hade dock kul med någon fylla i bok ;) Under tiden vi var där föddes det två pojkar där nere och en pojk med kejsarsnitt. Det var med dem läkaren som vi vänta på var.

Fick ett nytt kort på lillan också det sitter redan på kylskåpet och så tycker både Micke och jag att hon ska stanna i magen tills Februari. Det har vi iaf sagt till henne så nu hoppas vi att hon lyder!


(Det gamla kortet)

Kommentarer
Postat av: jenny

vilken tur att jag fortfarande är arbetslös och kan komma och göra dig sällskap! bara att slå en pling om du har tråkigt någon dag! ;)

2011-10-23 @ 22:33:05
URL: http://somjagvill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0