Söndagen

Igår vart en riktigt aktiv-dag :)
Pappa ringde och väckte oss, han ville ha kaffe och en skiftnyckel. Visst vi skulle ju endå ut till huset.
Kom ut och snackade en massa skit, pappa visade vad som skulle göras sen började micke med maskinen dock var det så blött i backen så han kom in och hjälpte oss med vatten och golvvärmen. Gickk fort och bra när vi väll kom igång ;)

När pappa skulle åka vidare åkte vi med och käka sen handlade vi. Hem fixade all tvätt, storstädade och jag kastade ut den-svin-dyra-jävla-helvets-maskinen, den vägrar ju samarbeta och igår spottaden ut allt vi redan damsugat upp så då hämtade jag in vår gammla lilla för typ 200:- Som sög rent allt! Wow för en billig damsugare höhö. (Vuxen tråk poäng)

Rensade klädkammaren, kastade ut 3 svarta sopsäckar med kläder, skor och väskor som inte används, antingen för att de är sommar kläder/skor eller för att de just nu är lite litet.
Rensade och kastade ut gamla lådor som stog och samlade damm i ett hörn nu är här skit fint och vi tänkte igentligen kasta ut tre hyllor som vi har för att få plats men nu när allt är borta ser man att vi får plats med det vi tänkt endå.

Enda jag vill få fart på är sovrummet, tv´n som inte funkar och tv bänken ska ut, men vart ska vi då ha datorn på kvällarna? Micke måste ju ha ljudet (han har tinitus) och jag vill gärna ha ljuset på nätterna.
Men det ska ut i villket fall som hellst, sen vill jag ha tjocka vita mörkläggande gardiner som täcker hela fönster partierna, jag vill ha foto hyllor ovanför sängen sen i februari ska ju spjällsäng och skötbord in här. Så jag tror vi väntar med sovrummet tills spjällsäng osv ska in. enklare att se då.


Lite tråkigt inlägg kanske ;) Men eftersom folk är så duktiga med vita helger osv, så kan jag bara säga att jag har haft vita helger sedan Måndagen den 6 Juni ! Så duktig är jag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0