Min skräck.

Jag kollar bebis saker konstant och bara vill "ha" allt fixat redan nu, samtidigt som,
jag vägrar att tex beställa vagnen, jag vägrar att kolla sängen än och alla kläder ligger i en flyttlåda som flyttas ut till förrådet och tas in om det ska "fyllas" på.
Jag har gjort en lista på allt som behövs för att vi ska kunna lägga undan pengar och köpa lite pö om pö.
Även det kommer åka ut i förrådet.

Jag har ett sjukligt kontroll behov och det är mest därför jag måste ha koll på allt nuförtiden och hellst skulle allt varit klart redan för flera veckor sedan om jag fått bestämma.
Men jag vill inte se de stora sakerna, kläder känns lite mindre på frestande än vad det känns när vi kollat vagn osv. Igentligen vill jag inte ha några saker inne i lägenheten.

Tänk att vara tvungen att packa ihop sakerna om det inte skulle gå vägen.
Tänk att ha allting färdigt i lägenheten och så kommer man hem utan bebis?

Jag menar även om jag går mina 40 veckor så kan hon dö under förlossningen och jag tror inte jag vill se eller packa ner en säng eller vagn då.
Med eller utan förlossnings garanti så vill jag inte ha sakerna hemma. Jag vill kanske kunna kolla på de ibland men inte där jag måste se det dag ut och dag in.

Jobbigt har folk sagt den dagen vi kommer hem och måste fixa allt den dagen, men så farligt lär de ju inte vara.
Jag har förstått att vi måste beställa vagnen innan. Men den kommer ligga i lådan i förrådet den blir ju inte jobbigare att packa upp den dagen hon kommer hem än två veckor innan?
Sängen är ju hos cickie och anders och den lär nog också stå i förrådet, bilstolen får ligga kvar i lådan i bilen,
skötbordet blir dock jobbigare eftersom den är stor och tung så den lär jag få dras med. Då lägger jag en filt över.
Allt annat som filtar, kläder och andra saker får ligga i låder i förrådet.

Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag ordnat allt och sedan få packa ner det igen. Då är det bättre det göms och om det skulle gå åt helvete får någon hjälpa oss att köra i väg det.

Jag får ångest så fort jag tänker på att ha sakerna hemma i lägenheten. Det räcker med att jag redan är fast vid dottern i magen. Resten får faktiskt snällt gömmas undan så kanske jag kan vara lugn.


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tänkte likadant, halva min graviditet. Sen bestämde vi oss för att skita i all skräck och bara njuta. Njut av din graviditet istället för att tänka det negativa. Tro mig - skulle din bebis dö vid förlossningen så kommer du bli knäckt i 1232342545 delar , vare sig du har saker framme eller ej. Det mysigaste i slutet var ju att ordna sängen (haha, 3 dagar innan han kom), vika in hans kläder i hans byrå, möblera allt på skötbordet osv. Och SKÖNT att komma hem till ett färdigt hem, man vill inte montera massa saker då! Då vill man ju njuta av bebis! :) Försök att bara njuta, jag veeeeeeeeeet hur omöjligt det är :P Kraaaaam <3

2011-10-27 @ 10:39:34
URL: http://heeeyhoe.blogg.se/
Postat av: mamma

Förstår dig hjärtat jag har varit likadan med er och om det är klart eller inte spelar ingen roll, det är sådana små petiteser som ordnar sig när man väl är hemma igen och du har en bra karl som säkert fixar lite extra när flissan och du är hemma eller så blir det bara så bra som ni vill, tycker att allt dtta bara handlar om hur ni vill ha det och sedan är det strunt samma vad jag eller någon annan tycker... kram på er

2011-10-30 @ 22:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0