Matlagning

Pust!
Svetten rinner och jag märker att ha feber en varmdag är inget trevligt men jag gillar läget. Upptäckte att det är söndag så nu håller jag på att laga matlåder inför veckan och om jag orkar lite till nästa vecka också.

Kommer ju jobba till 19.00 Måndag-Torsdag och är inte hemma innan halv 9 tror jag så jag tar två matlådor om dagen. För sent att äta när jag kommer hem. Så det är lika bra att ha med sig även fasst jag inte brukar vara hungrig när jag jobbar eller när det är varmt ute men man måste äta.

Som tur var är det bara tre dagar jag behöver laga till så det är ganska skönt att det inte är så mycket nu när man e sjuk. Det blir Pasta och skink sås, Fiskgratäng och Falukorv i ugn denna jobb vecka. Snacka man har noll fantasi när det gälller mat men jag måste planera så det finns för en hel vecka till jobbet och så att det finns tillräckligt i frysen annars lär det bli jäkligt jobbigt att stå där en tisdag vid nio ögonen går i kors och man ska laga mat till onsdag & torsdag. hmm. Jag e glad över mat schemat jag gjorde och så kan man handla i tid.
Smart!

Nej maten kallar på mig den måste kollas. Sen ska jag göra en smoothie till, har inte ätit något annat än de idag, eller jo jag skulle käka salladen från igår men upptäckte att den var både besk och brun så jag åt upp feta osten haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0