Vardagsrummet

Vardags rummet:
Det är rött, riktigt rött. Med två stora fönster, ett långsidan och ett på kort sidan villket gör rummet ljust trotts sin mörka färg.
Detta rummet ska vi ha ganska mörkt, med svarta/mörka möbler och detaljer i rött och vitt /silver, för att ha den röda "färg klicken" med i inredningen och just vitt för att lyfta upp och gör rummet lite ljusare i det för annars mörka rummet.

Jag älskar mörka rum på ett sätt, man kan bli väldigt trött av det också, men använder man mycket ljus och dekor i ljusa färger så lyfter det också fram.




Soffan ska vara svart och stor mer är inte bestämt. Soff bordet är heller inte bestämt, antingen syster A´s svarta eller Faster Mia´s mörka "gammel dags" Svårt val. Dessutom kommer det komma tre hyllor en av dem finns på bilderna men de är i ek nu så de ska vi lacka om eller behlla beror på. Mickes skrivbord följer med det är också i ek men de lackar jag om eller slänger tyg på.
Och det blir röda kuddar och filtar. På väggarna kommer de finaste fotografierna jag har hänga, i svart, vitt & röda "klickar".


Det var Vardagsrummet.


Kommentarer
Postat av: mamma

Så kul att läsa dina planer för nya lägenheten, en sak är tyvärr fel hyllor och cd hylla är ej ek utan bok, men det spelar ingen roll om ni nu ska måla om dom. jag hoppas att ni får det bra och att du, micke och tyra ska trivas och hoppas att jag snart kan komma till er lya och hälsa på. pusssssssssssss

2010-05-24 @ 22:30:49
URL: http://emmagranqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0