Kärlek

Där är stigen du trampade upp 
Somrarna för längesen 
Där är kullen stans största topp 
Där nedanför står din bästa vän 


Där är ståplats där du stod med din pappa 
Där är din första fotboll som du aldrig skulle tappa 
Där är grusplanen där allting rullade snett 
Det här är den vackraste staden du sett 


Kom så målar vi stan röd och blå 
Hoppa upp på min cykel som när vi var små 
Det är kärlek ikväll syster och bror 
Det är bultande hjärtan och slitna skor 
Och när strålkastaren slocknar ska vi gå gå gå 
På gator röda och blå 


Där är skolgården du släpade dig över 
Där du duckade för hårda ord 
Den röda tröjan är allt du behöver 
Du somnade med den på ditt nattduksbord 

Varje match varje mål varje seger 
Är ström i ditt hjärta och du känner att du lever 

Allt i balans så rakt och rätt 
Det här är den vackraste fotbollsplan du sett 


Kom så målar vi stan röd och blå 
Hoppa upp på min cykel som när vi var små 
Det är kärlek ikväll syster och bror 
Det är bultande hjärtan och slitna skor 
Och när strålkastaren slocknar ska vi gå gå gå 
På gator röda och blå 

Låt det rulla ifrån Söder upp till Norrebro 
Låt det eka ut till stadsbussarnas slutstation 
Jag viskar det i örat på min sovande son 
glöm aldrig bort var du kommer ifrån 
Glöm aldrig bort all glädje och all sorg 
Glöm aldrig rött och blått och Helsingborg"



Saknar bara skåne änu mer när jag hör denna underbara låt. "Jag är någonslags rasist, eller patriot jag hatar alla som inte är från Skåne och jag Älskar Skåne"!. - Stephanie i ett nöt skal


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag håller med dig Steffi, SKÅNE är SKÅNE och kommer alltid att för bli platsen i våra hjärtan var vi än på jorden befinner oss.



Kram på dig....

2010-04-27 @ 23:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0