Lite sentimentalt.

Detta är en låt som jag hörde på väg från Skåne/Ängelholm till min nya stad Uppsala. 
Jag satt i pappas bil och grät och denna låt spelades.
Är inte så förtjust i Carola men denna låt kom så passandes. Har inte hittat den någonstanns.
Men idag letade jag lite bättre på hennes hemsida och fan den sedan på spotify.
Detta blir mer ett inlägg bara för att jag behöver skriva av mig lite.
Jag är verkligen lycklig nu. Jag har det jag behöver. Kärlek & trygghet.
Känner mig älskad och behövd. Den känslan jag aldrig kännt förut.
Jag vet absolut att min familj, släkt & vänner älskar mig och ger mig trygghet men i det sick jag var för såg
jag inte det på samma sätt.
I det sick jag är idag kan jag säga att jag aldrig varit lyckligar med eller utan medicinen.
En fruktansvärd flytt & ett stort "svek" var det som behövdes för mig kanske?
Jag ser flytten på ett sätt så att ödet gett mig lycka.. Hade det inte varit för flytten hade jag nog aldrig mött
Mr,M. Jag hade kanske inte blivit lycklig detta året heller, det kanske bara hade fortsatt med allt skit.

Jag älskar verkligen min familj, njuter av deras samtal & när jag besöker dem mår jag bra.
Missförstå mig rätt, jag trivs som fisken i vattnet i Uppsala. Jag har det enda jag behöver kärlek.
Allt annat skiter jag i så länge jag får ha min älskling vid min sida.
Det är en sån fröjd att vakna upp brevid honom & lägga sig med honom. Blir så lycklig när han kommer hem
och jag saknar honom när han jobbar. Varje minut utan honom är lång. Varje minut med honom är för kort.
Han är mitt allt, min luft & mitt vatten. Jag älskar M.

Mamma ska också få en egen minut här. Min underbara mamma, så mycket hon har lärt mig, visat mig,
stöttat mig och torkat mina tårar. Så mycket bråk men så mycket mamma/dotter kärlek.




Hon har kanske inte alltid förstått hur hennes dotter har mått. Eller har hon det men jag inte förstått.
Hon har tre andra barn men ändån alltid haft tid för mig. Jag har inte varit lätt och jag har inte gett henne
den respekt hon förtjänar. Hon har heller inte blivit rättvist bemött.
Allt detta har jag förstått efter flytten. Som jag hatade henne & pappa för men som jag nu älskar dem för.
Det visade att de gjorde ALLT för mig, jag behövde verkligen komma i från. Utan dem hade jag kanske aldrig gjort det.

Det här är låten som detta inlägg skulle handla om från början. Carola - Det kommer dagar.


Det kommer dagar
då min himmel inte alls är blå
ja det kommer dagar
när tiden går så sakta som tid kan gå
när ingenting nej ingenting
blir som man tänkt

Ja det kommer dagar 
då nästan allt är för svårt att förstå
och man tvingas in på vägar 
där det kan kännas allt för tungt att gå
men även de mörkaste av dagar
ska jag söka efter ljus här ändå

Ja det är dagarna som går
dagarna som går
som är livet
det är dagarna som går
dagarna som går
som är livet
dagarna som går som går
som är livet

Det kommer dagar 
då ingenting är lätt att förstå sig på 
men vi ska hjälpas åt att slå 
alla orosmoln till marken då
för även dessa gråa dar 
lever vi livet här ändå

Ja det är dagarna...

Det kommer dagar och
ja det kommer dagar
när tiden går så sakta som tid kan gå 
men vi ska hjälpas åt att slå
alla orosmoln till marken då




Kommentarer
Postat av: mamma

Får tårar Steffi, det är så härligt att läsa vad du skrivit och jag förstår att du hittat hem i livet. Varje förälders önskan är att se sina barn må bra och vara lyckliga, nu vet jag att allt detta blev rätt till slut för din del och jag hoppas att det får fortsätta så, när ens barn mår bra ( hur gammla dom en är ) så mår man själv bra. ta hand om kärleken och var rädda om varandra.

Ha ett riktigt bra nyår och att 2010 kommer att bli ett bra år.

tusen kramar och pussar............

2009-12-31 @ 12:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0